måndag 25 mars 2013

Installationen färdig!

Nu är äntligen min installation färdig. Det har varit mycket slit för att få fram allt material mm. Jag har ju gjort en avbild av mitt garage. Det blev ganska likt. Har väldigt mycket yta i mitt garage och det har jag framfört ganska mycket. Jag fick min idé från mig själv. Jag tänkte på innebandy och kom på att jag spelar väldigt mycket innebandy i mitt garage. Jag tycker att det framställer mig som person. Pratar väll inte i onödan och trivs när man får gå runt och grubbla. Där är garaget väldigt bra, där är sällan man blir störd där. Först klippte jag sönder en bit av en kartong. Sedan målade jag sidorna vita. Efter det gjorde jag ett bord i träslöjden på ca 5 minuter. Jag tog bara en plywood skiva och gjorde fyra små hål där jag satte i pinnar. Jag tog wellpapp och klippte i små delar och bildade sedan en förminskad version av ett mål. Lego gubben som skulle föreställa mig tog jag hemifrån. Klubban och bollarna är gjord av lera. På höger väggen ser man en av bild av hyllorna i garaget. Det var det lättaste av allt. Man tog bara ett vitt A4 papper och klippte det längs sidan. Sedan gjorde jag lådor och efter det så skrev jag vad som låg i lådorna. Här är installationen!




Bildanalys
Min tolkning:
Det ser ut som en dag i februari. Runt klockan 15:30. Det luktar lite olja tror jag pga att det är den vanliga lukten i ett garage och lite svett från olika tränings material. Det man hör är bollen som studsar på golvet efter att han avfyrat ett skott. Han ser ganska glad ut, lycklig över att få spela innebandy. Det jag tror han tänker på är att sätta bollen i krysset. Av min erfarenhet i garaget så är det ganska halt om man har slitna crocs.
Bilden är skapad av Jacob Holm. Bilden riktar sig åt innebandy spelare och personer som gillar att fundera. Gillar man att spela innebandy så gör man det. Gillar man att fundera så kan man göra det ifred. Man får som en stund för sig själv. Bilden är gjord för att jag har haft en skoluppgift. Jag valde att göra en avbild av mitt garage för att jag tycker om att spela innebandy men ville inte göra en innebandy plan för det är för lätt. så jag valde något med mer utmaning. Färgen är vald för att garaget har dom färgerna. Jag tycker att avbilden är bra gjord. Lite skev vägg som den på något konstigt sätt blivit. Man kan misstolka lite att jag tycker om lego men det gör jag inte, har tyckt om lego när jag var mindre men gör inte det längre. Annars en bra bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar